Monday, June 01, 2009

Kunjungan Abang Ipar sekeluarga

Hari Ahad jam 11:30 malam saya telah dikunjungi oleh abang ipar dan keluarganya yang datang dari kelantan... amboiiiiii buat kejutan laaa pulak...Sebenarnya mereka pun tak rancang nak singgah ke rumah... kebetulan hari Ahad tu dia dan keluarganya hantar anak ke UPSI di Tanjung Malim...mungkin dah terlanjur ke Tanjung Malim tu dia nekad nak terus ke Kuala Lumpur...
Dah sampai pun malam tak laratlah pulak nak memasak bagai.. maklumlah dalam mood tidur masa tu.. dia orang pun dah letih agaknya .. saya pun buat air teh o panas dan biskut buat alas perut.. katanya dah makan kat luar... sib baikkk. lepas minum dia orang mandi dan terus tidurrrr.

So pagi isnin tu jam 6 pagi acara pun bermula dimana sesi menyediakan juadah. Menu utama tentulah sediakan mereka dengan hidangan yang berat sket. Nasib baik jugalah dah cuti sekolah... jadi tak adalah berebut sangat untuk siapkan anak-anak. Oleh kerana tetamu dari jauh bertandang kat rumah saya pun nekadlah jugak untuk ambil cuti kecemasan..hehehehe... bukan apa saya tak sampai hati bila orang jauh datang kat rumah, kita tinggalkan dia org pulak


lepas jer siapkan juadah kita orang breakfast bersama-sama sambil berbual-bual rupa-rupanya dah nak balik hari ni jugak... alamak aiiiii awalnya dia orang ni.. kakak ipar pula berhasrat nak ajak beli kain langsir . So saya pun mulakan langkah.... dengan memasak juadah tengahari... sebab jap lagi nak bawa kakak ipar ke KL untuk beli langsir .... dengan pantasnya jam 10:00 siap proses memasak dan bersiap ke Jalan TAR. Mula-mula kami masuk ke nagoya survey harga dulu.... lepas tu masuk kamdar... masih tak berkenan dan akhirnya pergi ke Jakel.. alhamdulillah sib baik masa dari pemantauan harga yang kami buat kat Jakel tengah buat sale... dan terus ajelah beli kat situ jer... harga pun jauh lebih murah dari tempat yang telah kami kunjungi sebelum ni.


Selesai membeli kami pun terus balik sebab dah tak larat nak bawa barang2 yang berat tu... so tahan teksi jerlah kena tambang dalam RM11.00. Kakak ipar nampak puashati dah dapat apa yang dia nak. sampai rumah duduk kejap hidangkan dia orang juadah tengahari.. dan lepas tu kemaskan baju anak-anak dan suami yang akan turut sama balik ke Kelantan.. Suami nak try rawat tangan anak sulung dengan perubatan tradisional di Kelantan.. so yang ikut balik ke sana ialah anak yang sulung dan anak yang ketiga. Manakala anak yang kedua dan keempat tinggal ngan saya diKL.


Selesai solat zohor mereka semua pun bersiap untuk bertolak ke Kelantan... jam 3 lebih barulah dia org bertolak dengan berkonvoi... Walaupun terasa juga laaa letihnya tapi saya rasa puas hati dapat beri layanan yang sebaiknya kepada mereka.

No comments: