Sunday, April 15, 2007

Kembali setelah 15 hari menghilang....

Syukur Alhamdulillah, Nazrin (Yin) telah kembali kepangkuan keluarganya.... masa mula terdengar berita penemuan Yin melalui Berita TV hati saya mula berdebar... memikirkan bagaimana keadaan kanak-kanak itu ketika dia ditemui. Setelah wajah Yin disiarkan barulah saya merasa lega melihat wajah ceria Yin di dalam pelukan bapanya.

Terlintas juga difikiran pada mulanya.... kenapa pula rambutnya di cukur sehingga botak.... dan jika dia diselamatkan oleh keluarga tersebut.., kenapa baru sekarang dia dikembalikan.. sedangkan berita kehilangan anak tersebut telah disiarkan melalui berita TV dan juga di akhbar tempatan serta gambarnya telah diedarkan disekitar lembah klang. Jika benar pasangan tersebut menjumpai kanak-kanak tersebut kenapa mereka tidak menyerahkannya di balai polis berhampiran.

Saya tidak nafikan niat suci pasangan tersebut kasihan melihat anak-anak itu melintas jalan bersendirian dan terus mengambil anak itu untuk dibawa pulang kerumahnya. Tidakkah mereka terfikir, bagaimana nak menanggung anak orang sedangkan tanggungan yang sedia ada itupun masih kekurangan... banyak persoalan yang bermain difikiran kita mengenai keadaan ini.

Walaupun bapa Yin berjanji tidak akan mengambil apa-apa tindakan terhadap sesiapa yang mengambil anak tersebut.. Tetapi siasatan lanjut perlu dilakukan bagi memastikan perkara tersebut tidak berulang kepada orang lain. Ini sedikit sebanyak akan memberi sedikit pengajaran kepada seluruh masyarakat di Malaysia supaya lebih berhati-hati jika perkara ini berlaku.
sehingga sekarang ini saya masih menunggu perkembangan siasatan yang dijalankan oleh pihak berkuasa..

1 comment:

CheAyu said...

Aku dah tag ko.. cuba buat yer... visit blog aku and baca.