Thursday, May 17, 2007

Terkini berita tentang abah

Hari semalam 17 May 2007 abah telah dibawa oleh pihak hospital Sultanah Aminah Johor Bahru untuk dirujuk semula ke hospital Daerah Muar. Setelah Doktor berbincang dengan abang dan kak long mengenai penyakit abah, antara lain sekarang ni kami diberi pilihan untuk meneruskan rawatan abah pertama masalah kanser di buah pinggang tersebut, doktor ada menerangkan jenis rawatan yang biasa diberikan kepada pesakit iaitu kaedah pembedahan (membuang kanser yang berkenaan) kedua kaedah kimoterapi. Tetapi malangnya kedua-dua kaedah tidak sesuai dengan usia abah sekarang ni. Jadi abah sekarang ini diberikan ubat sahaja.
Abang telah maklumkan kepada saya tentang keadaan abah sekarang ini, kedua-dua kakinya sudah tidak boleh digerakkan maknanya sekarang ini kedua-dua kakinya sudah tidak berfungsi. Tiub salur kencing masih lagi dipasang, dan abah juga mengalami masalah untuk membuang air besar (kini bergantung kepada cecair yang dibekalkan) Lagi bertambah....lah derita abah, saya yang mendengar pun terasa hiba, ingatkan setelah mendapatkan rawatan di hospital Sultanah Aminah Johor Bahru, harapan untuk pulih tu semakin cerah... tapi qadha dan qadar dari Tuhan tak siapa yang boleh menduga. Redhalaah seadanya.
Semalam saya akhirnya dapat dengar suara ceria mak melalui telefon, dia dah sihat katanya. Tetapi masih tidak dimaklumkan mengenai berita terkini tentang abah kepadanya. Harap mak dapat terima kenyataan yang diberikan. Harapan saya semoga abah dapat pulih seperti sedia kala sukar digambarkan dengan keadaan ini, tetapi kuasa Allah tidak siapa yang tahu. Kami berserah dan bertawakkal kepadaMU Ya ALLAH.

1 comment:

Anonymous said...

Kentan, saya doakan semoga ayah awak sembuh dari penyakitnya dan semoga awak dan keluarga tabah menghadapi dugaan ini. Minta doa pada Allah banyak2 k!