Tuesday, October 10, 2006

Hari sukaneka

Sebenarnya hari sukaneka telah pun diadakan pada 16 September 2006, oleh kerana gambar baru di proses beberapa hari lepas, dapatlah saya gunakan untuk memenuhi blog ini..
Walaupuan dibuat secara sederhana tetapi sungguh meriah... berbagai kategori permainan di aturkan bagi memberi peluang kepada semua staff dan ahli keluarga masing-masing menyertai permainan tersebut...Anak-anak juga turut seronok dari yang berumur dua bulan hinggalah belasan tahun turut sama-sama meriahkan suasana di pagi tersebut.. Gambar menunjukkan salah satu acara yang turut dipertandingkan iaitu acara mewarna kategori umur 5 dan 6 tahun..
Lihat tu aksi liyana sedang asyik mewarna. Nak suruh dia mulakan mewarna punyalah susah sebab dia ni pemalu sket pas tu tak bagi umi pergi jauh ... sib baik petugas yang memantau acara tersebut membenarkan saya duduk sebelah dia. sebab kesian kut.. tengokkan dia yang dah nak menangis.... Tapi yang best nyer acara bagi kanak-kanak semua nyer dapat hadiah.. yang kalah pun dapat laaa saguhati.. jadi tak lah berkecil hati dikalangan anak-anak yang tidak memenangi acara tersebut.... Dan yang ini pulak adalah acara minum air vitagen kategori kanak bawah 7 dan 8 tahun.. tapi gambar Izzah tak berapa jelas sebab terlindung dari abang yang berbaju biru... Kegembiraan kanak-kanak jelas tergambar di wajah mereka apabila dimaklumkan kalah dan menang semua dapat hadiah. Acara bagi kategori kanak-kanak berumur 9 hingga 12 tahun ialah acara musical chair. Gelagat dia orang ni memang melucukan bila berebut kerusi. Nazira telah berusaha sedaya mungkin untuk meneruskan sehingga ke akhirnya telah kecundang kalau tak silap di pusingan yang ke enam.
Saya juga tak nak lepaskan peluang untuk menyertai salah satu acara yang disediakan iaitu mencucuk manik. Entah tangan siapa laa yang melindungi wajahku itu, ni yang tak best ni. Acara ni yang paling ramai dapat penyertaan apa tidaknya kerja mudah pas tu terpaksa dibuat 3 pusingan sebab nak bagi peluang semua merasa. Maklumlah hati tu berkobar-kobar dan bersemangat nak mencucuk manik ni... sehingga terketar-ketar tu yang buat terkantoi tu.. tak apelah tak ada rezeki tapi seronok jugak dapat sembang-sembang ngan dia orang yang masuk acara ni.... ..Yang ini pulak adalah acara makan buah epal. Seronok tengok dia orang terpaksa diikat tangan dan cuba makan epal yang diikat tu sampai habis.
Tapi nak buat macam mana, cik abang saya tu tak boleh meneruskan acara sebab rahang dia sakit.. kantoi jugak..Awal-awal lagi dah tewas.Tak apa adat permainan kan .... Sebenarnya banyak lagi acara yang dipertandingkan tapi saya highlightkan mana yang saya dan family sertai jer.. nama pun blog diri sendiri kan... bawah ni gambar anak (bertudung) dara saya yang dua orang tu siap pegang tiang lagi. Asyik sangat di tengok aksi pak cik tu makan buah epal. Dan tibalah kemuncak acara yang memang dinantikan oleh semua yang hadir, iaitu acara penyampaian hadiah dan cabutan "lucky draw" Dapatlah jugak "lucky draw"... Yang bestnyer tak perasan pun nama dipanggil sebab tak jangka nama pertama diumumkan. Masa tu pulak tengah sibuk menceduk lauk untuk anak-anak.

Alhamdulillah akhirnya dapat jugak.

No comments: